Przewodnik naukowca
Identyfikatory naukowca
ORCID
ORCID to międzynarodowy system identyfikacji autora oraz jego dorobku. Identyfikator składa się z 16 cyfr podzielonych na cztery części oraz zapisanych w formie HTTPS URL. Jest on dostępny dla każdego pracownika naukowego niezależnie od etapu kariery naukowej.
SCOPUS AUTHOR IDENTIFIER
Scopus Author ID jest identyfikatorem tworzonym automatycznie w bazie Scopus. Identyfikator odróżnia podobne nazwiska poprzez przypisanie każdemu autorowi w Scopus unikalnego numeru i grupowanie wszystkich dokumentów napisanych przez tego autora, a znajdujących się w zasobach bazy.
WEB OF SCIENCE RESEARCHER ID
Web of Science Researcher ID to unikalny identyfikator, który odróżnia badaczy w sieci Web of Science. Pomaga rozwiązywać problemy z tożsamością autora, zapewnia odpowiednie przypisywanie pomiędzy autorem, a jego publikacjami oraz pozwala dodawać dynamiczne metryki WoS i inne brakujące metadane do rekordów publikacji.
Profile autora
Bibliometryczna ocena jakości czasopism
Ankieta oceny nauczyciela
Regulamin
Ocena okresowa obejmuje wszystkich nauczycieli akademickich zatrudnionych w SGGW. Jest dokonywana nie rzadziej niż raz na 4 lata i przeprowadzana jest w trybie powszechnym lub indywidualnym. Dokonywana jest w obszarach działalności badawczej, dydaktycznej i organizacyjnej. W ocenie brane są pod uwagę osiągnięcia nauczyciela akademickiego w zakresie szczegółowo opisanym w regulaminie.
Załącznik Nr 1 do Regulaminu oceny nauczyciela akademickiego w SGGW– ankieta dla pracowników badawczo-dydaktycznych
Załącznik Nr 2 do Regulaminu oceny nauczyciela akademickiego w SGGW – ankieta dla pracowników dydaktycznych
Załącznik Nr 3 do Regulaminu oceny nauczyciela akademickiego w SGGW – ankieta dla pracowników badawczych
Harmonogram
Zarządzenie Rektora Nr 138 z dnia 30 grudnia 2021 r. wprowadza szczegółowy harmonogram oceny w trybie powszechnym za okres obejmujący lata 2022-2025.
Narzędzia wspierające pracę naukowca
Scopus AI
Scopus AI to intuicyjne i inteligentne narzędzie wyszukiwania, które wykorzystuje metadane i abstrakty z dokumentów indeksowanych w bazie Scopus od ponad 7000 wydawców. Narzędzie oparte jest na generatywnej sztucznej inteligencji, wykorzystuje język naturalny, a opracowane zostało i przetestowane w ścisłej współpracy ze społecznością akademicką.
Scopus AI pomaga na każdym etapie pracy naukowej: podczas prowadzenia badań, wyszukiwania i przeglądania wyników, przeglądania artykułów, weryfikacji danych oraz podczas tworzenia bibliografii.
Dostęp do Scopus AI jest możliwy ze strony bazy Scopus.
Mendeley
Mendeley jest darmowym, wszechstronnym narzędziem do zarządzania literaturą, a także rozwiązaniem wspierającym udział w międzynarodowej społeczności naukowej. Pozwala ono utworzyć osobistą bibliotekę prac naukowych, korzystać z niej z dowolnego miejsca na świecie, udostępniać opatrzone własnymi komentarzami artykuły innym badaczom oraz pozostawać na bieżąco z wynikami najnowszych badań.
Szkolenie “Mendeley – pierwsze kroki z narzędziem” firmy Elsevier.
EndNote
EndNote Web to funkcjonujący na platformie Web of Science, program online, służący do gromadzenia opisów bibliograficznych i tworzenia na ich podstawie, przypisów i bibliografii załącznikowej, na potrzeby przygotowywanej publikacji naukowej.
Szkolenie “EndNote online I – tworzenie i zarządzanie biblioteką rekordów” firmy Clarivate
Szkolenie “EndNote online II – wykorzystanie w pisaniu publikacji naukowych” firmy Clarivate
Grammarly
Grammarly to oparte o sztuczną inteligencję narzędzie wspierające pisanie tekstów w języku angielskim. Grammarly sprawdza gramatykę, interpunkcję, styl oraz ortografię. Narzędzie można dostosować do indywidualnych potrzeb użytkownika. Grammarly w łatwy i intuicyjny sposób integruje się z oprogramowaniem komputera pozwalając na pracę z tekstami w różnych aplikacjach.Ponieważ liczba kont jest ograniczona w przypadku stwierdzenia braku aktywności na koncie powyżej 3 miesięcy, nastąpi dezaktywacja konta, o czym użytkownik zostanie poinformowany drogą mailową.Aby w pełni korzystać z możliwości jakie daje to narzędzie należy kliknąć w link:i zarejestrować się na stronie wykorzystując e-mail w domenie @sggw.edu.pl (wybierając opcję “I don’t have an account”)Subskrypcja przeznaczona jest dla pracowników naukowych i doktorantów SGGW.Prosimy nie przekazywać linku do osób nie będących pracownikami naukowymi lub doktorantami SGGW.Nagranie ze szkolenia przeznaczonego dla SGGW, które odbyło się 18 września 2024 r.:Grammarly oferuje szereg narzędzi, które ułatwiają poprawianie tekstów na różnych platformach i urządzeniach. Do najważniejszych funkcji należą:- Dodatek do Microsoft Office. Integracja z programami Word i Outlook pozwala na sprawdzanie tekstów bezpośrednio w tych aplikacjach.
- Wtyczka do przeglądarki internetowej.
- Program na komputery. Dostępny dla systemów Windows i MacOS.
- Aplikacja mobilna. Umożliwia sprawdzanie tekstów na smartfonach i tabletach, wspierając klawiaturę ekranową.
Więcej informacji jest dostępnych na stronie internetowej:W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu:Oddział Informacji Naukowej Biblioteka Główna SGGW, pokój nr 102tel. 22 59 35 710e-mail: bg_oin@sggw.edu.pl