Przewodnik naukowca

Identyfikatory naukowca

  • ORCID

    ORCID to międzynarodowy system identyfikacji autora oraz jego dorobku. Identyfikator składa się z 16 cyfr podzielonych na cztery części oraz zapisanych w formie HTTPS URL. Jest on dostępny dla każdego pracownika naukowego niezależnie od etapu kariery naukowej.

  • SCOPUS AUTHOR IDENTIFIER

    Scopus Author ID jest identyfikatorem tworzonym automatycznie w bazie Scopus. Identyfikator odróżnia podobne nazwiska poprzez przypisanie każdemu autorowi w Scopus unikalnego numeru i grupowanie wszystkich dokumentów napisanych przez tego autora, a znajdujących się w zasobach bazy.

  • WEB OF SCIENCE RESEARCHER ID

    Web of Science Researcher ID to unikalny identyfikator, który odróżnia badaczy w sieci Web of Science. Pomaga rozwiązywać problemy z tożsamością autora, zapewnia odpowiednie przypisywanie pomiędzy autorem, a jego publikacjami oraz pozwala dodawać dynamiczne metryki WoS i inne brakujące metadane do rekordów publikacji.

Profile autora

Bibliometryczna ocena jakości czasopism

Ankieta oceny nauczyciela

Narzędzia wspierające pracę naukowca

  • Scopus AI

    Scopus AI to intuicyjne i inteligentne narzędzie wyszukiwania, które wykorzystuje metadane i abstrakty z dokumentów indeksowanych w bazie Scopus od ponad 7000 wydawców. Narzędzie oparte jest na generatywnej sztucznej inteligencji, wykorzystuje język naturalny, a opracowane zostało i przetestowane w ścisłej współpracy ze społecznością akademicką.

    Scopus AI pomaga na każdym etapie pracy naukowej: podczas prowadzenia badań, wyszukiwania i przeglądania wyników, przeglądania artykułów, weryfikacji danych oraz podczas tworzenia bibliografii.

    Dostęp do Scopus AI jest możliwy ze strony bazy Scopus.

  • Mendeley

    Mendeley jest darmowym, wszechstronnym narzędziem do zarządzania literaturą, a także rozwiązaniem wspierającym udział w międzynarodowej społeczności naukowej. Pozwala ono utworzyć osobistą bibliotekę prac naukowych, korzystać z niej z dowolnego miejsca na świecie, udostępniać opatrzone własnymi komentarzami artykuły innym badaczom oraz pozostawać na bieżąco z wynikami najnowszych badań.

    Szkolenie “Mendeley – pierwsze kroki z narzędziem” firmy Elsevier.

  • Grammarly

    Grammarly to oparte o sztuczną inteligencję narzędzie wspierające pisanie tekstów w języku angielskim. Grammarly sprawdza gramatykę, interpunkcję, styl oraz ortografię. Narzędzie można dostosować do indywidualnych potrzeb użytkownika. Grammarly w łatwy i intuicyjny sposób integruje się z oprogramowaniem komputera pozwalając na pracę z tekstami w różnych aplikacjach. 
    Ponieważ liczba kont jest ograniczona w przypadku stwierdzenia braku aktywności na koncie powyżej 3 miesięcy, nastąpi dezaktywacja konta, o czym użytkownik zostanie poinformowany drogą mailową.
     
    Aby w pełni korzystać z możliwości jakie daje to narzędzie należy kliknąć w link: 
    i zarejestrować się na stronie wykorzystując e-mail w domenie @sggw.edu.pl (wybierając opcję “I don’t have an account”) 
     
    Subskrypcja przeznaczona jest dla pracowników naukowych i doktorantów SGGW.
    Prosimy nie przekazywać linku do osób nie będących pracownikami naukowymi lub doktorantami SGGW.  
     
    Grammarly oferuje szereg narzędzi, które ułatwiają poprawianie tekstów na różnych platformach i urządzeniach. Do najważniejszych funkcji należą: 
    • Dodatek do Microsoft Office. Integracja z programami Word i Outlook pozwala na sprawdzanie tekstów bezpośrednio w tych aplikacjach.
    • Wtyczka do przeglądarki internetowej.
    • Program na komputery. Dostępny dla systemów Windows i MacOS.
    • Aplikacja mobilna. Umożliwia sprawdzanie tekstów na smartfonach i tabletach, wspierając klawiaturę ekranową. 
    Więcej informacji jest dostępnych na stronie internetowej: 
     
     
    W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu:  
     
    Oddział Informacji Naukowej Biblioteka Główna SGGW, pokój nr 102  
    tel. 22 59 35 710   
    e-mail: bg_oin@sggw.edu.pl